خرید ارزانتــــر! بادانلود اپلیکشین غـــــول پروازی ایران

فرودگاه چانگی سنگاپور | معماری فرودگاه چانگی سنگاپور | بهترین فرودگاه سنگاپور | بروزرسانی سال 2023

فرودگاه چانگی سنگاپور

این فرودگاه بهترین فرودگاه جهان است که به عنوان بهترین پل ارتباطی بین اروپا و استرالیا نیز شناخته شده است .همچنین نقش پررنگ این فرودگاه در ارتباط با قسمت جنوب شرق آسیا را نیز نباید دست کم گرفت.

ابتدا بهتره این ویدیو که از فرودگاه چانگی سنگاپور هست رو ببینید ، چون همیشه ویدیو جذابتر و دیدنش لذت بخش تره !

پلان فرودگاه چانگی سنگاپور

بهترین فرودگاه سنگاپور

کسب زتبه اول برترین فرودگاه جهان بمدت 8 سال پیاپی !!! کسب 620 جایزه از زمان تاسیس تا کنون ، فرودگاه چانگی سنگاپور در لبه شرقی این جزیره قرار گرفته وحمل و نقل خوبی به تمام نقاط شهر سنگاپور دارد.

جالب است بدانید که فرودگاه چانگی هیچ پرواز داخلی ندارد و تمامی پروازهایی که در این فرودگاه به زمین مینشینند و یا پرواز می کنند، همگی بین المللی هستند. علت آن این است که سنگاپور بسیار کوچک است!

این نکته را بد نیست بدانید که فرودگاه چانگی کاربری نظامی هم دارد و تنها فرودگاهی که در سنگاپور ازاین قائده مستثنی است،فرودگاه SELETAR است.

این فرودگاه در سال 1981ساخته شده است و تحت نظارت شرکت هواپیمائی سنگاپور و شرکت تابعه ی سیلک ایر SILKAIRارائه می شود

در این فرودگاه پروازهای کم هزینه هم انجام می شودواز این نظر می توان گفت که چانگی بسیار مورد علاقه ی این گونه ایرلاین هاست.

توضیحات کامل تر از فرودگاه چانگی سنگاپور 

فرودگاه چانگی در سال 1981ساخته شده است و تحت نظارت شرکت هواپیمائی سنگاپور و شرکت تابعه ی سیلک ایر  SILKAIRارائه می شود. این فرودگاه با مساحت 13 کیلومتر مربع توسط گروه فرودگاه چانگی اداره می شود که امروزه به عنوان پاکیزه ترین و هفتمین فرودگاه پرتردد در جهان خطاب می شود. همچنین یک فرودگاه همگانی و نظامی مسافربری با کد یاتا SIN است که باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن 4000 متر است و در ارتفاع 7 متری از سطح دریا واقع شده‌ است.

معماری فرودگاه چانگی سنگاپور

معماری باشکوه و بینظیر فرودگاه چانگی سبب شده تا عموم افراد در مورد طراح فرودگاه چانگی سنگاپور کنجکاو شوند، بر اساس آخرین تحقیقات معمار و طراح فرودگاه چانگی سنگاپور شخصی به نام موشه صفدی است که به عنوان معمار ارشد این فرودگاه شناخته می شود.

ترمینال های فرودگاه چانگی

4 ترمینال مسافربری اصلی در فرودگاه چانگی وجود دارد که به شکل یو (U) برعکس سازمان‌دهی شده‌اند.  معماری زیبا، عملکرد خوب و تسهیلات پیشرفته و لوکس از جمله دلایلی هستند که باعث رضایت مسافران از این فرودگاه می‌شوند. می‎توانید از باغ کاکتوس، استخر، جکوزی و باغ نیلوفر آبی در ترمینال 1 و «باغ پروانه» و سرسره‌ی بلند در ترمینال 3 آن بازدید کنید.

امکانات فرودگاه سنگاپور

مجموعه‌ی گل‌های ارکیده و آفتاب‌گردان، سینمای رایگان و ایکس باکس و وای فای رایگان مجموعه‌ی تفریحی آن نیز در ترمینال 2 قرار دارند. بخش «جوئل» (Jewel) که به معنی «جواهر» می‌باشد، بیرون ترمینال 1 قرار دارد؛ یعنی جایی که قبلاً از آن به عنوان پارکینگ استفاده می‌شد. ساخت این قسمت را از سال 2014 شروع کردند و قرار است تا سال 2019 به پایان برسد. این بخش 10 طبقه دارد که نصف آن زیر زمین است و 300 فروشگاه و رستوران و بیش از 130 اتاق استراحت را دربرمی‌گیرد.

این مجموعه به نام «jewel» در سه طبقه مجزا و زیبا به نام‌های پارک کانوپی (Canopy Park)، دره جنگلی و گرداب بارانی ساخته شده است و آبشار نیز در مرکز آن قرار دارد.

فرودگاه سنگاپور زیبا

پارک کانوپی (Canopy Park) مساحتی بیش از 14 هزار متر مربع دارد، شامل باغ‌ها و پارک‌های زیبایی است و دو راهروی معلق برای پیاده‌روی دارد که در ارتفاع 25 متری سطح زمین ساخته شده‌اند. این راهروهای معلق، دو هزارتوی زیبا دارند که مسافران می‌توانند برای گذراندن وقت خود به‌خصوص در بین پروازهایی که مدت زمان طولانی ترانزیت دارند، حسابی سرگرم شوند.

ظاهراً آبشار فرودگاه چانگی ، بلندترین آبشار سرپوشیده در جهان به حساب می‌آید. همچنین کانوپی پارک آن به قسمت‌های گوناگونی از جمله باغ گیاه‌شناسی، پیچ راه پرچین‌ها، تور معلق و بخش قدم زدن میان درخت‌ها تقسیم می‌شود که به شکل حیوانات آراسته شده‌اند. در «پل کانوپی» و بعضی بخش‌های دیگر پارک، مه و بخار به بیرون فرستاده می‌شود تا کودکان تصور کنند در حال بازی میان ابرها هستند.

دسترسی به فرودگاه چانگی سنگاپور

راه های دسترسی به فرودگاه چانگی سنگاپور بسیار متنوع است، از جمله راه های دسترسی به این فرودگاه میتوان به اتوبوس 6 تا 11 شب با بهای 2 دلار، اتوبوس رایگان، اجاره خودرو بدون راننده، ترانسفر فرودگاهی، قطار، تاکسی های عمومی، رزورو تاکسی آنلاین، کرایه لیموزین و … اشاره کرد که کم هزینه ترین وسیله حمل نقلی برای دسترسی به فرودگاه چانگی اتوبوس و پرهزینه ترین وسیله حمل و نقلی مربوط به کرایه لیموزین است؛ اما امن ترین گزینه برای دسترسی به فرودگاه چانگی استفاده از قطار می باشد.

آدرس: انتهای شرقی شهر سنگاپور واقع در 20 کیلومتری خلیج مارینا، بلوار فرودگاه


خرید بلیط هواپیما

بدلیل گذشت 15 دقیقه از زمان آخرین بروز رسانی باید جستجوی خود را تکرار نمایید.


جستجوی جدید
×
English العربی

راهنمای نصب اپلیکیشن iOS

1. در مرورگر سافاری در نوار پایین همین صفحه این دکمه را فشار دهید :

2.در منو باز شده ردیف پایین را به سمت چپ بکشید (در iOS13 به سمت بالا بکشید) و این دکمه را فشار دهید :

3. در بالای صفحه این دکمه را فشار دهید :

4. پس از بستن مرورگر، آیکون اپلیکیشن به گوشی شما اضافه شده و آماده استفاده میباشد.

1.في أسفل متصفح Safari ، انقر فوق :

2.في القائمة المنبثقة ، اسحب الصف السفلي إلى اليسار (iOS13 اسحب إلى أعلى) واضغط على هذا الزر:

3. في الجزء العلوي من الشاشة ، اضغط على هذا الزر:

4. بعد إغلاق المتصفح ، أيقونة التطبيق على الهاتف لقد أضفت وجاهزة للاستخدام.

1. In the toolbar on the bottom of the Safari browser, click on :

2. Select the :

3. In the next step, in the top right corner, click on :

4. A shortcut of the app will appear on your home screen, and the app is ready to use.